28.10.2012

Klify na wyspie Valentia

Klify Fogher na wyspie Valentia są łatwo dostępne, dzikie i raczej nie należy spodziewać się tam tłumów. Na wyspę dostać się można własnym samochodem korzystając z małego promu (€6) albo mostu w zachodniej części wyspy.  



Najwyższa na wyspie góra to Geokaun Mountain, na jej szczyt prowadzi kamienista droga stroma ale nie radzę na nią wjeżdżać samochodem. U stóp góry od strony południowej jest parking (z parkomatem) i stamtąd lepiej pójść na klify pieszo.



Klify Fogher mają 180 metrów wysokości. Widać z nich wyspy Blasket i półwysep Dingle.



Ze szczytu góry Geokaun Mountain widać jeszcze więcej - część Ring of Kerry i wyspy Skellig. Stamtąd też można wybrać się ścieżką, która prowadzi szczytem Fogher Cliffs. Przy dobrej pogodzie ta trasa z pewnością dostarczy wspaniałych widoków. 








Zobacz również: ślady dinozaura na wyspie Valentia

9 komentarzy:

  1. O tej wyspie jeszcze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyspa odegrała rolę w komunikacji pomiędzy Europą i Ameryką, tu był jeden koniec pierwszego podmorskiego kabla telegraficznego.

      Usuń
  2. ja Valencię pokochałam..i nawet spałam w dawnym domu "cable mastera" który "pociągnął" kabel na wyspę... Mam tylko nadzieję, że nie w jego łózku..
    http://mikasia.wordpress.com/2011/03/28/valentia-island-ring-of-kerry/

    http://mikasia.wordpress.com/2011/03/31/knightstown-valentia-island/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja rzadko sprawdzam trip advisora, nawet na swoje konto zapominam zajrzeć ;)

      Usuń
  3. Ładne słowo: klify.

    OdpowiedzUsuń
  4. również tam byłem. Krótko bo krótko ale jednak. Podjechaliśmy tylko i wyłącznie na wspomniane przez Ciebie klify, popatrzyliśmy sobie na zjawiskowy zachód słońca i mostem wróciliśmy na Iveragh.

    OdpowiedzUsuń
  5. ten powyżej, to ja :) (przy okazji założyłem sobie konto na Blogerze hehe)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślałem się, że to Ty, chyba przez ten zachód słońca :)

      Usuń
  6. Anonymous5/12/2013

    First of all I would like to say wonderful blog!
    I had a quick question which I'd like to ask if you don't mind.
    I was curious to find out how you center yourself and clear your mind before writing.
    I've had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts out. I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints? Many thanks!

    Look at my webpage :: nadal

    OdpowiedzUsuń